Cykloturistika

Maľovanú cykloturistickú mapu Liptova si môžete pozrieť TU.

1. Historický drevený mlyn Oblazy

Trasa: Penzión Villa Betula - Kvačany - Kvačianska dolina - drevený mlyn v Oblazoch - križovatka pri Hutách - Podmeštrová -Liptovské Matiašovce - Penzión Villa Betula

Dĺžka trasy: 28 km

Obtiažnosť: nenáročná trasa vhodná pre horské bicykle

Popis trasy: Cyklochodník vedie od vodnej nádrže Liptovská Mara k Chočským vrchom, kde pokračuje malebnou Kvačianskou dolinou s miernym stúpaním a peknými výhľadmi. V záverečnej časti Kvačianskej doliny je zjazd k historickému vodnému mlynu z dreva, ktorý sa nazýva Oblazy. Tu je nádherná prírodná scenéria a vhodné miesto pre pauzu. Trasa pokračuje ďalej do obce Huty, ktorá leží na pomedzí Oravy a Liptova. Späť sa vraciate po asfaltovej ceste rozsadlinou medzi Chočskými vrchmi a majestátnymi Západnými Tatrami s peknými výhľadmi.

2. Tour de Mara

Trasa: Penzión Villa Betula - križovatka pred Hliníkom - Bobrovník - priehradný múr Liptovskej Mary - Vlašky - Vlachy - Krmeš - Liptovský Mikuláš - Liptovský Trnovec - Penzión Villa Betula

Dĺžka trasy: 38 km

Obtiažnosť: stredne náročná trasa vhodná pre cestné bicykle s cyklovozíkom

Popis trasy: Najobľúbenejšia trasa na Liptove. Ideálny cyklochodník pre milovníkov nenáročnej cestnej cykloturistiky. Cesta vedie okolo vodnej nádrže Liptovská Mara a má mnoho miest vhodných na odpočinok alebo občerstvenie. Prvá pekná zastávka je za obcou Bobrovník pod rozsiahlym keltským náleziskom a prírodným skanzenom Havránok. V týchto miestach sa v lete môžte okúpať a pozrieť si architektonickú pamiatku - pôvodný kostolík. Trasa pokračuje ďalej popod mohutný priehradný múr až na cestu prvej triedy I/18. Po nej sa s prekrásnymi výhľadmi na panorámu Nízkych a Západných Tatier dostanete do metropoly Liptova - Liptovského Mikuláša. Odtiaľ pokračujete popri heliporte s výhliadkovými letmi nad Liptovom, popri najväčšom aquaparku Tatralandia a popri najväčšom kempe pri Liptovskej Mare v Liptovskom Trnovci až späť do nášho strediska.

3. Žiarska chata v Západných Tatrách

Trasa: Penzión Villa Betula - Liptovský Trnovec - Liptovský Mikuláš - Vitálišovce - Smrečany - Žiar - Žiarska dolina - Žiarska chata (1.324 m.n.m.) - späť po tej istej trase.

Dĺžka trasy: 54 km

Obtiažnosť: náročná trasa vhodná pre cestné aj horské bicykle

Popis trasy: Tento cyklovýlet s prevýšením 750 metrov je vhodný najmä pre zdatnejších cyklistov, ktorí milujú hory a pekné výhľady. Trasa vedie po hlavnej ceste číslo 584 z Liptovskej Sielnice až do Liptovského Mikuláša, kde sa plynule napája na cestu I. triedy číslo 18. Po nej sa dostanete do mestskej časti Okoličné, kde odbočíte vľavo smerom na obce Vitálišovce, Smrečany a Žiar. Potom pokračujete hlavným ťahom až do ústia Žiarskej doliny, odkiaľ chodník pokračuje po starej asfaltovej ceste priamo k Žiarskej chate. Tu si môžete dopriať vytúžený nápoj, pretože chata je otvorená celoročne. Posledný úsek v Žiarskej doline je náročnejší na stúpanie. Na Žiarsku chatu i zo Žiarskej chaty sa dá ísť na horskom bicykli aj starou cestou cez les, ktorá je dobre značená. Do nášho strediska sa potom vrátite po tej istej trase.

4. Chata pod Náružím (Červenec) v Západných Tatrách

Trasa: Penzión Villa Betula - Liptovský Trnovec - Liptovský Mikuláš, časť Liptovská Ondrašová - Bobrovec - Jalovecká dolina - rázcestie Na Tokarinách - Partizánsky bunker - rázcestie Pod Babkami - Chata pod Náružím (Červenec, 1.420 m.n.m.) - späť po tej istej trase.

Dĺžka trasy: 53 km

Obtiažnosť: náročná trasa vhodná výlučne pre horské bicykle

Popis trasy: Nádherná, no na stúpanie náročná cyklotrasa s množstvom krásnych výhľadov. Jej prevýšenie dosahuje 846 metrov, čo potvrdzuje, že je vhodná najmä pre skúsenejších a zdatnejších bikerov, ktorí vyhľadávajú horské cyklochodníky s dlhým zjazdom dolu. Putovanie začína pred naším strediskom a pokračuje po hlavnej ceste číslo 584 smerom cez Liptovský Trnovec do miestnej časti Liptovská Ondrašová v Liptovskom Mikuláši. Tu treba odbočiť vľavo smerom na Bobrovec. Trasa pokračuje ďalej po hlavnej ceste cez celý Bobrovec, popri Jalovci, až do Jaloveckej doliny. Dostanete sa na prvé rázcestie s pomerne veľkým parkoviskom a turistickým smerovníkom do Západných Tatier. Pokračovať treba ďalej po žltej turistickej značke do rázcestia Na Tokarinách. Odtiaľ zmeníte smer a vydáte sa po lesnej ceste a zelenej turistickej značke na stúpanie do kopca. Lesná cesta je miestami kamenistá a vedie popri krásnych výhľadoch a partizánskom bunkry z 2. svetovej vojny až priamo ku Chate pod Náružím, ktorú miestni prezývajú Červenec. Chata je v júli a v auguste otvorená celodenne, no v ostatných mesiacoch len počas piatkov a víkendov, takže si tu môžte dopriať odpočinok a pivko alebo vodu priamo z prameňa. Cesta späť ide po rovnakej trase a všetko, čo ste si poctivo vyšliapali, teraz s pasiou a skvelým zážitkom zjazdíte.